Всяко второ работно място в автомобилната индустрия и във Франция е застрашено
Кризата в автомобилния сектор в Европа е много по-дълбока. След Германия и французите също предупреждават за възможността от масови
Кризата в автомобилния сектор в Европа е много по-дълбока. След Германия и французите също предупреждават за възможността от масови съкращения в местните компании, които произвеждат автомобилни компоненти.
Жан-Луи Пеш, ръководител на Асоциацията на френските производители на автомобилни компоненти (FIEV), каза, че секторът е изложен на риск да загуби половината от работните си места през следващите години.
„Предвид активността е възможно да загубим повече от половината работни места в следващите 5 години. Тази цифра, за съжаление, не е преувеличена.“ Като причини за тази оценка Пеш посочва намаляващите продажби, отслабващия пазар на електрически автомобили и нарастващата конкуренция от Китай.
В съобщението на FIEV се посочва, че кризата е следствие от поредица от събития, като ковид пандемията, кризата с полупроводниците и значителното увеличение на цените на суровините. Необходимият преход към електрически автомобили от 2035 г.
, конкуренцията от Китай и новите регулации също допринасят значително за това. От 2019 г. насам секторът за производство на автомобилни компоненти отбелязва 10% спад на оборота и 17% намаление на броя на служителите.
В този контекст FIEV, който обединява 300 компании, които дават работа на около 60 000 души, предлага да се промени крайният срок за преминаване към електрически автомобили през 2035 г.
, за да се възстанови конкурентоспособността и да се създадат нови условия за съживяване на френската и европейската автомобилна индустрия.



