След 3 години с влак до морето ще се стига за по-малко от 4 часа
До 2027 г. трябва да приключи модернизацията на жп линията София – Бургас В момента се работи по най-трудния участък
До 2027 г. трябва да приключи модернизацията на жп линията София – Бургас В момента се работи по най-трудния участък между Елин Пелин и Костенец След 3 години пътуването с влак до Южното Черноморие ще трае по-малко от 4 часа. До 2027 г.
трябва да приключи модернизацията на жп линията София -Бургас и времето за придвижване да се е съкратило почти двойно. При сегашното разписание най-бързият влак стига до Бургас за 6 часа и 29 минути.
По данни на НКЖИ в момента скростта на влаковете по този маршрут е между 70 и 130 км в час в зависимост от участъка. След приключване на модернизацията ще се вдигне на 160 км в час. Така например до Пловдив ще се стига за час и половина.
В момента се работи по най-трудния участък между Елин Пелин и Костенец. Всъщност той спокойно може да се определи като най-амбициозния жп проект за последните години в България заради трудния терен, на който се работи. Проектът е разделен на 3 участъка.
Първият е между Елин Пелин и междугарието след Вакарел, вторият е от Вакарел до Ихтиман, следва трасето до Костенец, където ще има и нова гара.
Модернизацията на третия участък, който е с дължина от 11 километра, се изпълнява от ДЗЗД “Щрабаг Джи Пи Рейл 2017”, в което “Джи Пи Груп” АД е главен изпълнител. Участъкът включва строителството на нов железен път, контактна мрежа, системи и съоръжения.
Модернизацията включ
ва строителството на нов железен път, контактна мрежа, системи и съоръжения. За преминаването през трудния планински терен ще бъдат построени 8 тунела за двойна жп линия с приблизителна обща дължина 5,5 км. Отделно е изграждането на 11 моста с приблизителна обща дължина 778 метра.
В договора с изпълнителя е предвидено още изграждане на приблизително 12 км двойна железопътна линия, контактна мрежа, системи и съоръжения на външно електрозахранване, външно осветление на гаровите райони.
Ще има и системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи Проектът напредва, работи се по големите съоръжения – мостове и виадукти, тунели, подпорните стени, пресичания и комуникация. След завършването му пътуването с влак по тази жп отсечка ще бъде по-бързо и по-удобно.
Заложените проектни скорости за пътническите превози са за 160 км в час, а за товарните – 120 км. Така на практика разстоянието от столицата до Костенец ще се взема с влак за малко над половин час.
Проектът ще удовлетвори и европейските изисквания за железопътен транспорт и бърза връзка за 53 хиляди жители, живеещи между Елин Пелин и Костенец.
След приключване на
работата ще се осигури бърза връзка за 53 хиляди души, живеещи между Елин Пелин и Костенец. Цялостната модернизация на жп линията ще допринесе за подобряване на свързаността в България и условията за бизнес и ръст на икономиката.
Ще бъде завършена на практика първата скоростна жп магистрала, която ще свързва българо-сръбската граница при Калотина с пристанище Бургас и Свиленград на българо-турската. Целта е тежкотоварният трафик, който минава през България, да се качи на влак.
Така камионите ще се придвижват по-бързо, а държавата ще печели от жп такси. Железопътният транспорт е с огромен потенциал, тъй като е един от най-екологичните, които тепърва ще се развиват в България.
След приключване на работата ще се осигури бърза връзка за 53 хиляди души, живеещи между Елин Пелин и Костенец.



