Проверка установи нарушения в намаленията на онлайн търговци

Дата:

Комисията за защита на потребителите (КЗП) провежда кампания за проверка на онлайн магазини по отношение на обявените от тях летни намаления на цените, като е установила нарушения. Съобщението за това е публикувано на интернет страницата на КЗП, цитирана от БТА.

Установено е, че в по-голяма част от проверените онлайн магазини не е посочен срокът, през който стоките се продават с намалени цени, което противоречи на разпоредбите на Закона за защита на потребителите (ЗЗП), посочват от Комисията.

В тази връзка КЗП призовава търговците да спазват стриктно изискванията на ЗЗП, като имат предвид, че всяко съобщение за намаление на цените трябва да посочва стоките и услугите или групата стоки и услуги, за които е валидно намалението на цените, както и условията, при които то се извършва.

Срокът, през който стоките и услугите се продават с намалени цени, също трябва да бъде посочен. Намалението не може да бъде за по-малко от един ден и за повече от един месец, припомнят от КЗП.

Съобщението за намалението може да бъде представено чрез поставяне на новата цена до предишната, която е зачертана, чрез думите “нова цена” и “предишна цена”, последвани от съответните суми, чрез посочване на процент на намалението, като новата цена се поставя до предишната цена, която е зачертана.

КЗП напомня на търговците, че “предишна цена” е най-ниската цена на стоката или услугата, която търговецът е прилагал през период, не по-кратък от 30 дни преди датата на намалението.

Сподели

Абонирай се

Актуални

Подобни
Подобни

Разследват “Челси” в 74 нарушения от времето на Роман Абрамович

"Челси" е разследван за 74 нарушения на дисциплинарния правилник...

За първи път “Левски” с всичко налично в първенството

УЕФА глоби “сините” с 10 хил. евро заради скандирания на феновете в мача с АЗ ...

Джокович се мести със семейството си в Атина, след като бе обявен за предател в Сърбия

Новак Джокович е един от най-големите любимци на цяла...