Бизнес

Хлябът в супермаркета – директно от ръката на майстора

100, 200, 300 калории… Забравяме да броим калориите, особено ако хлябът е току-що излязъл от фурната, още топъл, с

Хлябът в супермаркета – директно от ръката на майстора

100, 200, 300 калории… Забравяме да броим калориите, особено ако хлябът е току-що излязъл от фурната, още топъл, с пухкава среда и хрупкава коричка.

Тайната на вкусния хляб се крие в любовта на майстора към това, което прави, споделя Любен Славов, технолог на хляб и хлебни изделия в пекарните на „Хляб за живот“ на българската верига „Фантастико“.

Като хлебар с традиции в семейството, той все още помни заръките на баба си: „Когато бях малък баба ми казваше, че докато се меси хлябът, трябва да му пеем и говорим, за да стане хубав. Връзката между хляба и пекаря е уникална. Не бих могъл да я опиша с думи… то е любов“.

Оттогава Любен знае, че за да стане хубав хлябът, не трябва да се прави компромис с качеството на вложените в него съставки.

Снимка: Любен Славов, технолог на хляб и хлебни изделия във ФАНТАСТИКО ГРУП „Правилната техника на месене, нужното количество вода, времето за втасване и необходимата температура на печене, са от огромно значение.

Това са стъпките към съвършения хляб, една от тях макар и леко да променим, може да даде съвсем различен вид на крайния продукт“, разказва той. В пекарните „Хляб за живот“ пред погледите на клиентите майсторите пекари творят различни видове занаятчийски хляб.

„Асортиментът включва, както познатите бели хлябове с мая, така и  хлябове  с  жив  квас“, споделя Камелия Спасова, търговски директор във ФАНТАСТИКО ГРУП. Снимка: Камелия Спасова, търговски директор във ФАНТАСТИКО ГРУП В хляба с жив квас има брашно, вода и сол.

В него липсват подобрители и консерванти. „Характерното за този вид хляб е дългата ферментация, която позволява на естествените ензими и бактерии да разградят глутена и да придадат уникален вкус и текстура“, посочва Любен Славов.

Технологът знае от опит, че приготвянето на този вид тестено изделие е по-сложно в сравнение с традиционния хляб с мая, защото само процесът на ферментация може да трае от 12 до 24 часа.

„Необходима е също така постоянна грижа за кваса, да бъде захранван редовно, за да се поддържа активен и жизнеспособен, когато дойде време за месене“, казва Славов.

Освен собственото производство хляб, „Фантастико“ предлага и над 70 вида хляб от различни доставчици – бял, пълнозърнест, с различни брашна и семена, безглутенов и още много.

Така, за да опитате от огромния асортимент, ще трябва всеки ден в продължение на повече от два месеца да пробвате различен вид от тестените изделия. Веригата супермаркети е лидер по продажби на пакетиран хляб в населените места, в които има обекти – София-град, София-област, Перник и Кюстендил.

Данните са от национално представително проучване на „Консюмър Пенъл България ГфК“ ЕООД*. „В  цялата категория пакетиран хляб най-продавани са основните продукти като хляб „Добруджа“ и  типов хляб.

Веднага след  тях се нареждат  – пълнозърнести с различни видове ядки, нисковъглехидратни  и  ръжено-пшенични хлябове“, обобщава Камелия Спасова. А в пекарните „Хляб за живот“ клиентите на „Фантастико“ могат да открият много повече от хляб.

„В нашата пекарна предлагаме и прясно изпечени милинки, баници, кифли, гевречета, подадени директно от ръката на майстора. Стремим се да използваме само висококачествени и без подобрители продукти. Важно е за нас клиентите ни да се връщат с усмивка“, споделя Любен.

* Фантастико е на първо място по продажби на хляб (в кг) в категория  „пакетиран хляб“ (тостери, франзели (хляб), хляб основен, хляб ръчен, хляб специален) (n=398 домакинства, пазаруващи категорията в София-град, София-област, Перник и Кюстендил).

Това сочат данните от маркетинговото проучване на GfK „Потребителски панел“. Проучването е национално представително сред 2500 домакинства от България. Потребителски панел следи покупките на домакинствата на продукти от бързооборотния сектор за домашна консумация.

Данните касаят домакинското потребление и се събират на ежедневна база чрез приложението GfK SmartScan и сканиращо устройство. Анализът покрива календарната 2023 г.