Красимир Вълчев: „Дигиталното оценяване е бъдещето – по-бързо, по-справедливо и по-точно“
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев заяви, че оценяването в дигитална среда има безспорни предимства и посочи, че
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев заяви, че оценяването в дигитална среда има безспорни предимства и посочи, че Министерството на образованието и науката (МОН) вече активно тества подобни формати в училищата.
Изказването му беше направено в отговор на депутатски въпрос по време на заседание на Комисията по образованието и науката в Народното събрание, предаде БТА.
„Факт е, че вървим нататък. Международните изпити като PISA и езиковите сертификати вече се провеждат дигитално. И ние трябва да сме готови – имаме нужната платформа и опит“, каза Вълчев.
Министърът уточни, че националното външно оценяване по „Информационни технологии“ вече се провежда изцяло в дигитална среда, но подчерта, че МОН ще действа предпазливо при прехвърлянето и на други изпити изцяло онлайн.
Сред основните предимства на дигиталното оценяване Вълчев посочи:
- по-бърза и точна проверка на резултатите;
- справедливост и премахване на човешки грешки;
- незабавна обратна връзка към учениците;
- възможност за автоматичен анализ и статистика.
„Дигиталната среда е чудесна за формиращо оценяване – ученикът веднага вижда къде е сбъркал и какво трябва да подобри“, обясни той.
Все пак министърът отбеляза, че отворените въпроси са предизвикателство, защото изискват човешка преценка, а системата все още не може напълно да замени оценителя.
Като основни трудности Вълчев открои рисковете при форсмажорни обстоятелства – като прекъсвания на електричеството и наводненията по време на тазгодишното национално външно оценяване, които попречиха на част от училищата да проведат изпита.
„Вървим поетапно, но сигурно. Дигиталното оценяване е по-справедливо, по-бързо и по-малко податливо на грешки – въпросът е да сме подготвени“, обобщи министърът.



