Бизнес

Разван Бланита, директор eMAG Marketplace България:Продължаваме да подкрепяме предприемачите в региона чрез инвестиции и нови програми

– Г-н Бланита, наскоро се проведе годишната конференция на eMAG – Sellers’ Day. Какви бяха основните изводи от събитието?

Разван Бланита, директор eMAG Marketplace България:Продължаваме да подкрепяме предприемачите в региона чрез инвестиции и нови програми

– Г-н Бланита, наскоро се проведе годишната конференция на eMAG – Sellers’ Day. Какви бяха основните изводи от събитието? – Над 1300 търговци от Югоизточна Европа посетиха конференцията и тя предостави ценна платформа за споделяне на постижения, полезна информация и опит.

Беше вдъхновяващо да се види подобно високо ниво на ангажираност и ентусиазъм за бъдещето.

Това засилва нашия ангажимент да подкрепяме електронната търговия в региона чрез създаване на жизнена, амбициозна и успешна екосистема от търговци на eMAG Marketplace, готови да работят заедно за продължаващ и мащабируем успех.

Миналата година маркира големи постижения за eMAG Marketplace, с регистриран 23% ръст на поръчките в България, Румъния и Унгария. Този растеж до голяма степен се дължи на нашите стратегически инвестиции и иновативни програми, насочени към подкрепа на предприемачеството.

През последните три години сме инвестирали над 98 милиона лева на групово ниво, което ни позволява да стартираме и подобряваме различни програми, предназначени да подкрепят нашите търговци, като тази за трансгранично сътрудничество, Fulfilment by eMAG, Genius и eMAG Ads.

– Как тези програми стимулират растежа на eMAG Marketplace? – Всяка една от тях извежда бизнеса на ново ниво.

Например, нашата трансгранична програма позволява на търговците да разширят дейността си извън страната без значителните инвестиции, които обикновено включва влизането на нови пазари, което доведе до 37% допълнителни продажби.

Fulfilment by eMAG улеснява международните доставки и отбеляза 71% увеличение на продажбите за участващите търговци.

Genius, нашата абонаментна услуга, която наскоро стартира в България и Унгария, удвои конверсиите на продуктите, предлагани като Genius оферти, а eMAG Ads повиши видимостта и трафика на офертите, привличайки 2,5 пъти повече продукти в сравнение с 2022 г.

– Какви са ползите от тези програми конкретно за българските търговци? – Където и да оперират, всички търговци на платформата eMAG Marketplace се възползват от един и същ пакет, предназначен да гарантира техния устойчив растеж.

Така в момента имаме 56 000 търговци, които продават чрез eMAG Marketplace в България, Румъния и Унгария, като само на българската платформа те са над 9 000.

Различните инструменти и програми на eMAG осигуряват стабилна основа за процъфтяване на бизнеса им, като гарантират, че те могат ефективно да достигнат до нови пазари, да подобрят своята логистика и да осигурят първокласно потребителско изживяване – от поръчката до доставката.

Трансграничната ни програма беше особено успешна в България, предоставяйки възможност местните търговци лесно да разширят дейността си на големи пазари като Румъния и Унгария. Fulfillment by eMAG е друга позитивна промяна за тях.

Като се грижи за складирането, опаковането и доставката, програмата спестява логистични проблеми, позволявайки на търговците да се концентрират върху растежа на бизнеса и ангажираността на клиентите.

Стартиралата в България през април абонаментна услуга Genius вече показва значителните си предимства. Тя предлага на клиентите безплатна доставка и ексклузивни оферти, което от своя страна води до по-висока ангажираност и продажби.

Продуктите, включени в програмата Genius, имат по-висок процент на конверсия, осигурявайки значителен стимул за приходите на търговците. eMAG Ads също играе важна роля за увеличаване на потенциала за продажби.

Чрез повишаване видимостта на продуктите и привличане на повече трафик към продуктовите страници се постигат по-високи проценти на конверсия. Тази програма е доказала своята ефективност, като търговците отбелязват значително увеличение както на трафика, така и на продажбите.

– Какви са бъдещите планове на eMAG Marketplace за поддържането на този растеж? – Водейки трансформацията на електронната търговия в региона, вярваме, че eMAG Marketplace задава стандартите за целия сектор.

Ангажирани сме да продължим нашата подкрепа за предприемачите чрез постоянни инвестиции и разработване на нови програми и инструменти.

Фокусът ще остане върху създаването на екосистема, която улеснява лесното разширяване на нови пазари, подобрява логистичната ефективност и предоставя иновативни решения за увеличаване на продажбите.

Вярваме, че по този начин можем да поддържаме впечатляващия растеж, който виждаме, и да продължим да бъдем сред лидерите в регионалната електронна търговия и маркетплейс.