Бизнес

Георги Гвоздейков: Влакът с немските вагони закъсня с 25 години, не с 5-6 минути

Влакът с немските вагони, чието първо пътуване беше в събота, не закъсня само с 5-6 минути, а с 25

Георги Гвоздейков: Влакът с немските вагони закъсня с 25 години, не с 5-6 минути

Влакът с немските вагони, чието първо пътуване беше в събота, не закъсня само с 5-6 минути, а с 25 години. Това заяви служебният министър Георги Гвоздейков в предаването на Би Ти Ви „Защо, господин министър?“. Ситуацията в жп транспорта е много тежка.

Разследващите органи трябва да проверят цялата ситуация с последните инциденти, но най-големият проблем идва от НКЖИ, каза министър Гвоздейков. Дейността на това предприятие изисква сериозна реформа.

Така или иначе с влизането ни в еврозоната то не може да съществува в сегашния си вид – като държавно предприятие и ще стане или търговско дружество, или агенция, каза министърът. „Нямаме право да държим този вид транспорт на това ниво.

Освен политическа той изисква и обществена подкрепа“, каза той. „Не бих останал на всяка цена като министър на транспорта и в редовен кабинет“, каза Георги Гвоздейков в отговор на въпрос.

Той сподели, че си е говорил служебно с бившия си съпартиец Николай Денков по време на предизборната кампания, но с Кирил Петков и с Асен Василев не се е чувал. Според Гвоздейков трябва сериозна реформа и в системата за подготовка на водачите на моторни превозни средства.

На първо време броят на автошколите трябва да бъде намален и на пазара да останат само онези с най-високи резултати и успеваемост. „Всички знаят, че в Плана за възстановяване и устойчивост има сериозни средствата за модернизация. 1,4 млрд. лева е сумата за целия проект за модернизация.

Към момента сме сключили договор с фирмата за маневрените локомотиви, подписахме договора за двуетажните влакове, които са седем на брой. При наличие на финансиране можем да увеличим бройката до 10″, обясни Гвоздейков.

„Следващата седмица ще обявим коя компания е спечелила договора за 35 мотрисни влака. Водим разговори с Европейската комисия да сменим типа влакове по ПВО, защото „push pull“ влаковете не могат да бъдат произведени до 2026 година“.