За 6-а година общината е посредник В Бургас започнаха информационните срещи на зрелостници с представители на 4-те университета в града. Те са организирани с помощта на общината, за да се ориентират учениците къде да учат висше образование след завършване на средното.
Информационните срещи с посредничеството на общинската администрация и Центъра за личностно развитие ще продължат до 16 март с участието на преподаватели от Бургаския свободен университет, университета “Проф. д-р Асен Златаров”, филиалите на НХА и на СУ “Св. Климент Охридски”.
В тях ще се включат ученици от гимназиален етап от над 20 училища в община Бургас.
Целта на срещите е зрелостниците да получат полезна информация относно подготовката, приема и условията за кандидатстване, да се презентират ползите от образованието в Бургас и да се мотивират младежите да останат тук.
Основната идея на организаторите е улесняване на избора им на висше училище след приключване на средното образование, както и спестяване на време за търсене на информация чрез осъществяване на пряка връзка с ръководствата на университетите.
Информационните срещи се организират за 6-а поредна година. Практиката досега е показала, че преминават при засилен интерес и подпомагат гимназистите при вземане на решение за бъдещата им реализация.
Ученическият съвет
си гласува ново ръководство. Междувременно ученическият комитет към община Бургас вече е с ново ръководство. За председател на УС с тайно гласуване бе избрана Ивана Стоянова от ППМГ “Акад. Никола Обрешков”, за зам.
-председател – Симеон Симеонов от ПГЕЕ “Константин Фотинов”, а за секретар – Ева Коцева от ПГЧЕ “Васил Левски”.
Задачата им е през едногодишния мандат да работят за активното включване на учениците в обществените и образователни процеси на общината, да организират инициативи, насочени към подобряване на училищната среда, както и да засилят сътрудничеството между ученическите съвети в града.
За новото ръководство кандидатстваха общо 5-има младежи – членове на ученическите съвети на няколко бургаски гимназии. Те представиха поотделно своите концепции за бъдещето на организацията и визиите си за развитие на ученическото самоуправление.