Забавление

Дрийс ван Нотен представи лебедовата си песен в Париж и се оттегли от модата

Завесата се спусна и диско топката бе издигната, за да се отпразнуват 38 години и 150 модни колекции на

Дрийс ван Нотен представи лебедовата си песен в Париж и се оттегли от модата

Завесата се спусна и диско топката бе издигната, за да се отпразнуват 38 години и 150 модни колекции на дизайнера Дрийс ван Нотен, който представи последното си модно шоу на Седмицата на модата в Париж в събота вечер, съобщи Асошиейтед прес.

Белгийският маестро на модата, член на влиятелната група дизайнери „Шестимата от Антверпен“, известна с иновативната си елегантност, обяви през март тази година оттеглянето си от модните подиуми. То бележи края на една епоха.

Под звуците на I Feel Love на Дона Съмър, Дрийс ван Нотен се появи в склад в северната част на Париж, пред висока осем метра диско топка, на ослепително сребрист подиум, който бе сцената за неговата лебедова песен – 150-ото му модно шоу.

Ван Нотен, един от „Шестимата от Антверпен“, сред които е и Ан Демюлеместер, завършили Кралската академия за изящни изкуства в Антверпен в началото на 80-те години, има важен принос в глобалната мода. Кариерата му, простираща се в пет десетилетия след първата му линия мъжка мода от 1986 г.

, е белязана от сливане на познати и непознати елементи, създаващи усещания за изненада и поезия в колекциите му. Модната индустрия го почита за уникалната му естетика. Не бе чудно, че сред публиката на събитието, посветено на кариерата му, бяха Даян фон Фюрстенберг, Том Браун и Пиерпаоло Пичоли.

Колекцията, която Ван Нотен представи в събота вечер, блестеше. Известен с иновативните начини на приложение на материи и текстури, Ван Нотен показа изобилие от дискотечен блясък. Всичко се свеждаше до материите.

Той използва полупрозрачен намачкан полиамид, наподобяващ стъкло, и „едностранни фолиа, които преливат, подобно на течност, между сребро и злато“. В резултат на тази изобретателна манипулация на тъканите пролетното ревю за 2025 г.

балансираше между забавните и мрачните стилове – като ивиците от крехкото сребърно фолио, които се носеха във въздуха почти в безтегловност. Ван Нотен включи и традиционна японска мраморна техника, известна като суминагаши и датираща отпреди 1000 години.

Този метод включва изливане на мастило върху вода и пренасянето му върху плата, създавайки уникални, органични шарки. В колекцията на Ван Нотен отпечатъците на листа и цветя напомнят за фойерверки, които избухват на фона на нощното небе.

Майсторството на дизайнера в неочакваните цветови комбинации също е представено в колекцията, като наситената комбинация от розово, зелено и бургундско червено.

Способността му да съчетава официалното и всекидневното облекло чрез комбинирането например на удължени двуредни костюми с игриви, блестящи акценти, подчертават характерния му стил. „Все още не го осъзнавам. Просто съм щастлив“.

Това каза белгийският дизайнер в първите минути след бурните овации на крака на публиката от няколкостотин души край подиума в Ла Курньов, в Сен Сен-Дени, цитиран от АФП.

Пред медиите, минути след края на шоуто, 66-годишният Ван Нотен заяви, че планира едноседмична ваканция и да започне „да се подготвя за следващото, което предстои“.