Туристическия сектор изразява загриженост предвид предстоящия зимен сезон, като особено се притеснява за израелския пазар поради военния конфликт в Близкия изток. Пазарът на израелски туристи е значим за България, и въпреки затрудненията, се обмислят начини за компенсиране на възможните загуби.
Председателят на Асоциацията на агенциите за входящ туризъм, Иван Грошев, подчертава, че това ще засегне сериозно израелския туристически пазар, но всичко зависи от развитието на конфликта в Израел. Дестабилизация в региона може да окаже допълнително влияние на туризма, защото в близост има силни туристически пазари като Египет, Тунис, Йордания и части на Турция. Също така конфликтът може да има косвени последици върху България чрез въздействие върху цените на петрола и евентуален инфлационен натиск вследствие на поскъпването на енергийните ресурси.
Иван Грошев отбелязва, че България е единствената дестинация в източно средиземноморския регион, която не се е възстановила напълно след пандемията. Въпреки това, той отбелязва, че 2023 година е била по-добра от 2022 година с ръст от около 20-22% за Черноморския регион. Въпреки това България изостава с около 15-20% спрямо 2019 година.
Грошев споделя, че в момента най-притеснителният пазар е Германия, но силни пазари за България остават Великобритания, Полша, Чехия и Румъния. Той призовава за търсене на законодателни решения, които биха позволили по-ефективно рекламиране, като изтъква, че ограниченията в Закона за обществените поръчки затрудняват дейността на Министерството на туризма.