Вторият по големина австралийски мобилен оператор “Оптус” (Optus) изпита сериозен инцидент, който доведе до пълен срив на телефонните и интернет връзки за над 10 милиона души, което представлява почти половината от населението на Австралия. Този инцидент причини голямо неразположение и засегна клиенти в цялата страна.
По-късно връзките бяха възстановени след краткотрайното прекъсване, както съобщи “Оптус”. Поради тази причина този инцидент се очертава като едно от най-големите сривове на телекомуникациите в историята на Австралия.
Въпреки че все още не е известна конкретната причина за срива, властите изключват вероятността за кибератака. Този инцидент засегна интернет, мобилни услуги и връзките с някои държавни служби, включително телефонните връзки с болници и службите за спешна помощ. За да се справят с извънредната ситуация, “Оптус” посъветва клиентите, на които е неотложно да се свържат с услугите за спешна помощ, да потърсят помощ от член на семейството или съсед, използващи услугите на друг оператор.
Сривът предизвика смущения в обществения транспорт на някои градове и доведе до проблеми в мобилните платежни системи.