Радио Китай: Музикалните фестивали стимулират туризма в градовете
Според данни на Китайската асоциация на индустрията за сценични изкуства през първата половина на 2024 г. продажбите на билетите
Според данни на Китайската асоциация на индустрията за сценични изкуства през първата половина на 2024 г. продажбите на билетите за концерти и музикални фестивали се увеличиха 134,73% в сравнение със същия период на миналата година. Това показва бързото възстановяване и бум на растежа на пазара.
През последните години музикалните фестивали успешно се разпространяват сред обикновените хора и съдействат за пазара на култура и туризъм. Създателят на медия за анализ на музикалната индустрия Фан Джъхуей счита, че все повече хора посещават други градове, за да гледат концерти.
Така музиката привлича много туристи и стимулира културни и туристически консумации. Този начин откри нов път за задълбочаване на смесване на културата и туризма и обогати потреблението в градовете.
Пътуване до друг град заради една песен Наличието на музикален фестивал е един от най-добрите начини за създаване на имидж за един град, което ефективно повишава популярността и влиянието на града. През 2023 г. в гр.
Йентай се проведе музикалния фестивал „Рокендрол“, което показва жизнеността на този крайбрежен град. В гр. Чанджоу се проведоха Деветия музикален фестивал на залива Тайху и фестивала „Чудеса в Чанджоу“.
Там не само се събраха известни музиканти от страната и чужбина, но и се популяризира градският имидж и културата. Музикалните фестивали стимулират местната икономика. Такъв пример е фестивалът „Дракон“ в гр. Лунйен, провинция Фудзиен.
Тази година той привлече над 20 000 туристи, което доведе до рязко увеличение на резервациите в хотелите, а доходите на ресторантите се удвоиха. Освен това музикалният фестивал е станал фокус на предприятия и капитали и носи последователно търговско сътрудничество и инвестиционни проекти.
Музикалният фестивал в гр. Йентай е създаден от младежи, които обичат музиката. Той е символ на свободата за всички и идеално пространство за любов към музиката, който напълно отговоря на нуждите на младежите за социално общуване, забавления и културни преживявания.
В голям степен фестивалът обогатява културната среда на града. В музикалния фестивал на Западното езеро в гр. Ханджоу бяха поканени световно известни музиканти, включително международни музикални групи. Това показа многообразието на музикалната култура и разшири международната визия на хората.
Музикалният фестивал стимулира страстта и иновациите на младото поколение и съдейства за културното развитие на града. Конкуренция между музикалните фестивали Според данни на мозъчния тръст „Сяолудзяо“ през 2023 г. в Китай 91 музикални фестивали са с удължени срокове или отменени.
С увеличаването на броя на музикалните фестивали пазарът започва да се препълва. Някои музикални фестивали продават малко билети и се налага да се отменят.
Освен това себестойността е висока – такса за музиканти, управление, инвестиции и поддържане – всичко това носи голям финансов натиск за много проекти. Има и проблеми с управлението. Старо оборудване, ниско ниво на услугите, неудобен транспорт… това пряко влияе на преживяванията на зрителите.
Малки инциденти може да донесат отрицателен имидж на музикалните фестивали и да заплашат дългосрочното им развитие. Музикалната индустрия трябва да се трансформира пред тези предизвикателства. Как се рекламира туризмът чрез музиката?
Създателят на Музикалния и художествен фестивал на остров Паопао Джан Чуншуо заяви, че е създал един различен, интересен и иновационен фестивал, за да отговори на новите очаквания сред хората.
С увеличаване на музикалните фестивали публиката постепенно става по-взискателна, така че организаторите трябва да подобрят своите продукти, за да продават повече билети.
С увеличаване на конкуренцията музикалните фестивали използват местните културни ресурси, като включването на местни музиканти и създаване на сцени с характеристики от региона. В гр. Нинбо, район Фънхуа, се съчетава местният фестивал на медените праскови с музикален фестивал.
Зрителите хем ядат праскови, хем слушат рок музика. За да се стимулира координираното развитие на музикалните фестивали и туризма, отделите за култура и туризъм и организаторите на фестивали трябва да използват шанса за привличането на множество посетители.
Също така трябва непрекъснато да се повишават услугите и да се планират редица туристически продукти и мероприятия.
Избирането на зали, усъвършенстването на инфраструктурата и транспорта, засилването на безопасността, подобряването на настаняването и ресторантите, всичко това може да осигури уюта на зрителите и да ги привлече да посетят градовете.
Освен това може да се засили сътрудничеството между музикалните фестивали и местните забележителности, за да се създадат комплектни продукти за туристи. Разпространението на музикалните фестивали може максимално да увеличи туризма.
Стимулирането на сътрудничеството между музикалните фестивали и местната култура и туризма може да инжектира повече местната култура в музикалните фестивали.
Това ще съдейства за разпространяването на задълбочените преживявания на местните културни и туристически ресурси, за да се привлече вниманието на зрителите.



