Според данни на Китайската асоциация на индустрията за сценични изкуства през първата половина на 2024 г. продажбите на билетите за концерти и музикални фестивали се увеличиха 134,73% в сравнение със същия период на миналата година. Това показва бързото възстановяване и бум на растежа на пазара.
През последните години музикалните фестивали успешно се разпространяват сред обикновените хора и съдействат за пазара на култура и туризъм. Създателят на медия за анализ на музикалната индустрия Фан Джъхуей счита, че все повече хора посещават други градове, за да гледат концерти.
Така музиката привлича много туристи и стимулира културни и туристически консумации. Този начин откри нов път за задълбочаване на смесване на културата и туризма и обогати потреблението в градовете.
Пътуване до друг град заради една песен Наличието на музикален фестивал е един от най-добрите начини за създаване на имидж за един град, което ефективно повишава популярността и влиянието на града. През 2023 г. в гр.
Йентай се проведе музикалния фестивал „Рокендрол”, което показва жизнеността на този крайбрежен град. В гр. Чанджоу се проведоха Деветия музикален фестивал на залива Тайху и фестивала „Чудеса в Чанджоу”.
Там не само се събраха известни музиканти от страната и чужбина, но и се популяризира градският имидж и културата. Музикалните фестивали стимулират местната икономика. Такъв пример е фестивалът „Дракон” в гр. Лунйен, провинция Фудзиен.
Тази година той привлече над 20 000 туристи, което доведе до рязко увеличение на резервациите в хотелите, а доходите на ресторантите се удвоиха. Освен това музикалният фестивал е станал фокус на предприятия и капитали и носи последователно търговско сътрудничество и инвестиционни проекти.
Музикалният фестивал в гр. Йентай е създаден от младежи, които обичат музиката. Той е символ на свободата за всички и идеално пространство за любов към музиката, който напълно отговоря на нуждите на младежите за социално общуване, забавления и културни преживявания.
В голям степен фестивалът обогатява културната среда на града. В музикалния фестивал на Западното езеро в гр. Ханджоу бяха поканени световно известни музиканти, включително международни музикални групи. Това показа многообразието на музикалната култура и разшири международната визия на хората.
Музикалният фестивал стимулира страстта и иновациите на младото поколение и съдейства за културното развитие на града. Конкуренция между музикалните фестивали Според данни на мозъчния тръст „Сяолудзяо” през 2023 г. в Китай 91 музикални фестивали са с удължени срокове или отменени.
С увеличаването на броя на музикалните фестивали пазарът започва да се препълва. Някои музикални фестивали продават малко билети и се налага да се отменят.
Освен това себестойността е висока – такса за музиканти, управление, инвестиции и поддържане – всичко това носи голям финансов натиск за много проекти. Има и проблеми с управлението. Старо оборудване, ниско ниво на услугите, неудобен транспорт… това пряко влияе на преживяванията на зрителите.
Малки инциденти може да донесат отрицателен имидж на музикалните фестивали и да заплашат дългосрочното им развитие. Музикалната индустрия трябва да се трансформира пред тези предизвикателства. Как се рекламира туризмът чрез музиката?
Създателят на Музикалния и художествен фестивал на остров Паопао Джан Чуншуо заяви, че е създал един различен, интересен и иновационен фестивал, за да отговори на новите очаквания сред хората.
С увеличаване на музикалните фестивали публиката постепенно става по-взискателна, така че организаторите трябва да подобрят своите продукти, за да продават повече билети.
С увеличаване на конкуренцията музикалните фестивали използват местните културни ресурси, като включването на местни музиканти и създаване на сцени с характеристики от региона. В гр. Нинбо, район Фънхуа, се съчетава местният фестивал на медените праскови с музикален фестивал.
Зрителите хем ядат праскови, хем слушат рок музика. За да се стимулира координираното развитие на музикалните фестивали и туризма, отделите за култура и туризъм и организаторите на фестивали трябва да използват шанса за привличането на множество посетители.
Също така трябва непрекъснато да се повишават услугите и да се планират редица туристически продукти и мероприятия.
Избирането на зали, усъвършенстването на инфраструктурата и транспорта, засилването на безопасността, подобряването на настаняването и ресторантите, всичко това може да осигури уюта на зрителите и да ги привлече да посетят градовете.
Освен това може да се засили сътрудничеството между музикалните фестивали и местните забележителности, за да се създадат комплектни продукти за туристи. Разпространението на музикалните фестивали може максимално да увеличи туризма.
Стимулирането на сътрудничеството между музикалните фестивали и местната култура и туризма може да инжектира повече местната култура в музикалните фестивали.
Това ще съдейства за разпространяването на задълбочените преживявания на местните културни и туристически ресурси, за да се привлече вниманието на зрителите.