Децата създадоха собствени дигитални продукти и участваха в дебат за ползите и недостатъците на изкуствения интелект Ученици и учители от карловското СУ “Христо Проданов” участваха в международно обучение за дигитални технологии, програмиране, роботика и културно-езикова подготовка в Испания.
Проектът е част от серия образователни инициативи, които ще продължат и в Италия през следващите месеци, съобщиха от училището.
Карловските ученици бяха в град Севиля, където програмираха с Micro:bit, разработваха на компютърни игри и минаха обучение по изкуствен интелект, организирани от високотехнологична фирма.
Заниманията комбинират логическо мислене, креативност и екипна работа, като децата разработиха собствени дигитални продукти и участваха в дебат на тема “Ползи и недостатъци на AI”.
Образователната програма е съчетана с богата културна част – посещения на емблематични места като Алкасар де Севиля, Площад “Испания” и музея на Малага.
Разходките из историческите улички, пътуването с корабче по река Гуадалкивир и срещата с андалуския дух на Малага допринесоха за пълноценно културно потапяне. „Виждаме колко мотивирани са учениците – работят с технологии от бъдещето, докато се срещат с историята, изкуството и езика на друга страна.
Това е съвременното образование в действие”, споделиха от ръководството на училището.
Проектите на СУ “Христо Проданов” по програма “Еразъм+” целят да развиват дигитални и професионални умения у ученици и преподаватели, като същевременно изграждат ценности като толерантност, културна осъзнатост и готовност за живот в глобален свят.
Следващата дестинация по проекта е Италия, където участниците ще продължат обучението си в реална професионална среда.
Учениците са мотивир
ани, защото работят с технологии от бъдещето, обясниха от училището.
Снимка: СУ „Христо Проданов“ – Карлово
Освен дигиталните обучения, децата имаха време и за културна обиколка. Снимка: СУ „Христо Проданов“ – Карлово