“Амазон” обяви, че ще предлага автомобили на своите клиенти като нов вид продукт през 2024 г., съвместно с партньорството си с “Хюндай”. Този онлайн търговски гигант ще пусне продажба на автомобили през своята платформа, като “Хюндай” ще бъде първата марка, предлагана на клиентите. Потребителите ще имат възможността да избират между различни модели, тапицерии, цветове и характеристики, като процесът на закупуване ще стане онлайн. Доставката на новите автомобили може да бъде осъществена чрез местни дилъри или чрез доставка на клиента.
Освен това, “Хюндай” планира да интегрира гласовия асистент “Алекса” в своите автомобили през 2025 г. Тази функционалност ще позволява на водачите да дават команди за добавяне на задачи в списъка им, да управляват отоплението в дома си и да получават актуална информация за трафика и времето, дори докато шофират.
Също така, “Хюндай” ще използва уеб услугите на “Амазон” (AWS) за проучвания, продуктово инженерство и ангажиране на клиенти. Освен “Хюндай”, “Амазон” има и други партньорства с марки в автомобилната индустрия и се стреми да пусне 100 000 електрически превозни средства до 2030 г. Компанията е ангажирана и със стартъпа “Ривиън аутомотив”, който произвежда електрически ванове за “Амазон”.