Спорт

Бивш шеф на Формула 1 продава колекция от коли за 100 млн. евро, не иска с тях да се разпорежда жена му (видео)

Бившият шеф на Формула 1 Бърни Екълстоун продава колекцията си от 69 исторически коли, която е на стойност над

Бивш шеф на Формула 1 продава колекция от коли за 100 млн. евро, не иска с тях да се разпорежда жена му (видео)

Бившият шеф на Формула 1 Бърни Екълстоун продава колекцията си от 69 исторически коли, която е на стойност над 100 милиона евро.

94-годишният британски бизнес магнат е пазел колекцията си скрита от любопитни очи в продължение на десетилетия, но вече нае компанията Tom Hartley Jnr да продаде всички състезателни коли, които притежава.

Това се смята за най-добрата колекция от Гран При и автомобили от F1 в света и някои от колите са собственост на Екълстоун повече от половин век. Много от тях също не са били виждани, откакто ги е купил.

От 69-те коли, включени в колекцията, 30 са модели на Brabham, тъй като Екълстоун притежаваше отбора на Brabham F1 от 1972 до 1988 г. и има поне един екземпляр от всяка кола, която са конструирали. Те включват колата от 1981 г.

, управлявана от Нелсън Пике, както и Brabham BT46B Fan Car – революционен болид, каран от Ники Лауда на Голямата награда на Швеция през 1978 г. Колекцията на Екълстоун включва и 17 емблематични ферарита. Един от тях е Dino 246, спечелил шампионата на F1 през 1958 г.

Екълстоун продава и Ferrari 375 F1, управлявано от Алберто Аскари на италианските и немските GP. Колата е специална, защото беше първото Ferrari, което печели състезание във F1 в историята, и наскоро претърпя двегодишна реставрация. Ferrari F2002 от 2002 г.

, управлявано от Михаел Шумахер и Рубенс Барикело и което постигна три победи в състезания, също е част от колекцията. „Обичам всичките си коли, но дойде моментът да започна да мисля какво ще се случи с тях, ако вече не съм тук, и затова реших да ги продам.

След като ги събирах и притежавах толкова дълго, бих искал да знам къде са отишли ​​и да не ги оставям на жена ми да се занимава с тях, когато ме няма“, обясни Екълстоун.