Британският туристически министър отказала среща с Евтим Милошев поради „различия в ранга“
Секретарката на Департамента по култура, медии и спорт, в който влиза и туристическият сектор, Лиза Нанди и министърът на
Секретарката на Департамента по култура, медии и спорт, в който влиза и туристическият сектор, Лиза Нанди и министърът на творческите индустрии, изкуства и туризъм Крис Браянт отказали да се срещнат с министъра на туризма Евтим Милошев по време на туристическото изложение WTM в Лондон, предаде Trave
News, позовавайки се на туроператори и служители на нашето Министерство на туризма.
По думите от туроператорите Милошев е искал да се срещне с тях във връзка увеличението на британски туристи в България, както и да представи идеята за бранд „Балкани“, но Нанди и Браянт категорично отказали такава среща, понеже Милошев е служебен министър и не отговарял на ранга им.
От туристическото министерство са обяснили за TravelNews, че са пуснали информация с кои министри са предвидени срещи в рамките на туристическото изложение в Лондон. В рамките на изложението Евтим Милошев се е срещнал със зам.
-министъра на туризма на Италия Даниела Сантанке и колегите си от Гърция – Олга Кефалояни, Сърбия – Хюсеин Мемич, Хърватия – Тончи Главина, Черна гора – Симонида Кордич, със заместник-министъра на туризма на Турция – Надир Алпаслан.
От арабския регион се срещна с министрите на туризма от Саудитска Арабия, Катар, Бахрейн и генералния секретар на ресорния съвет на Кувейт, като на срещите Милошев е поставил основно акцент върху създаването на общ туристически продукт – бранд „Балкани“, и подобряването на въздушната свързаност меж
ду балканските столици. Все пак освен с туристическия зам.
-министър на Италия и колегите си от Гърция и Хърватия, Евтим Милошев не се е срещнал с никой друг министър на туризма в рамките на ЕС, отбеляза TravelNews, въпреки че България се посещава най-много от туристи от ЕС, включително и от Великобритания.
Служебният министър на туризма се е срещнал с големите туроператори, но от пресцентъра на туристическото министерство е липсвало информация за резултатите и очакванията за предстоящия зимен и следващия летен сезон.
Основно се е поставило акцент върху идеята за бранд „Балкани“, което е насочена към улесняване на пътуванията между страните и предоставяне на уникално преживяване на туристите, което включва посещение на повече от една балканска дестинация с едно пътуване.
TravelNews отбелязва, че много туроператори и хотелиери от България и съседните страни са скептични към бранд „Балкани“, понеже нито една от държавите не искала да се рекламира като балканска дестинация, защото наименованието се асоциира с конфликти и войни.
Именно заради това най-големите туристически дестинации в региона – Гърция, Турция и Хърватия, се представят като страни от Югоизточна Европа.



