Експерт за Черния петък: Не купувайте стихийно, проверете дали стоката е продавана поне месец по-скъпо
Преди намаление търговецът трябва да е продавал определена стока на по-скъпата цена поне един месец, а не 2-3 дни
Преди намаление търговецът трябва да е продавал определена стока на по-скъпата цена поне един месец, а не 2-3 дни и после да я намали. Това обясни в предаването „Тази неделя“ по Би Ти Ви Игнат Арсенов, експерт от Комисията за защита на потребителите.
С колегите му от комисията правели регулярни проверки, не само в периода на намаленията, популярни като Черен петък. „Влизаме като потребители. Хората да не пазаруват стихийно, да си набележат предварително какво искат.
Всеки има телефон в себе си, може да сравни със сайтовете и да види колко струва съответната стока и дали наистина е намалена“, посъветва Арсенов. По думите му мъжете купуват повече електроника и уреди, жените – дрехи, обувки и козметика.
Най-много жалби в КЗП има да дрехи, обувки, малки стоки за дома и техника.
Експертът припомни, че по българското законодателство клиентът има право винаги да върне стоката, ако е онлайн – 14 дни, а във физическия магазин не може да я върнем само защото сме размислили, но много търговци позволяват замяна.
Арсенов отбеляза, че няма законова пречка търговците да дават и по-големи права на клиентите си за връщане на покупки. Аксиния Баева, която е зам.
-председател на Българската ритейл асоциация, посочи проблем – големите международни вериги, които оперират у нас, дават право на 100 връщане, без значение дали пазаруването е онлайн или физическо.
Ноември е най-силният месец на много от веригите, защото у нас Черният петък е превърнат в месец, добави Баева. Тя е убедена, че днес потребителите могат много лесно да се ориентират дали ги мамят. Тя посъветва хората да пазаруват от големи и утвърдени търговци, които спазват правилата.



