Забавление

Поколението Z и необичайният му вкус за мъже

Забравете за класическите идеали и клишетата, защото днешните жени имат съвсем нови критерии и предпочитания относно мъжете. През последните

Поколението Z и необичайният му вкус за мъже

Забравете за класическите идеали и клишетата, защото днешните жени имат съвсем нови критерии и предпочитания относно мъжете. През последните години се наблюдава драстична промяна в типажа, който дамите намират за привлекателни.

Този факт се отразява както в новите класации за най-желани мъже, така и в откровенията на жените в социалните мрежи. През май, The Hollywood Reporter публикува своя нов списък с млади звезди, които стремглаво и категорично завладяват Холивуд.

Една конкретна фраза, използвана за описване на привлекателността на днешните секссимволи от мъжки пол, сама по себе си се превърна в оспорвана тема. Терминът беше „Hot Rodent Man“, което в буквален превод означава „горещите гризачи“.

Властта е в ръцете на интернета Социалните мрежи бяха заляни от мемета, които сравняват звезди с анимационния плъх Рататуй от любимото филмче, което видя бял свят през 2007 година. Такива може да видим с лицата на Бари Кийгън, Джеръми Алън Уайт, Глен Пауъл, Том Холанд и Тимъти Шаламе.

Сред тях бяха и Джош О’Конър и Майк Фейст, които привлякоха вниманието около себе си с последния си филм „Претендентите“, в който си партнират със Зендея.

Според авторите на хумористичните колажи, те имат сходни черти с гризачите, а по-острите черти на лицето, по-големият нос и разрошената коса бяха общите физически характеристики на господата.

„Горещият гризач“ се присъединява към постоянно обновяващия дълъг списък от дефиниции, които описват вида гаджета според характера им. Ако прекарвате повече време в социалните медии със сигурност сте ги срещали.

Един от другите ярки примери е мъжа „голдън ретрийвър“, който бива наричан така, защото е особено привързан, хиперактивен и се държи така сякаш жена му е най-прекрасното нещо на света. Ами много ясно.

Феновете на Тейлър Суифт и Травис Келси определят звездата на американския футбол като точно този типаж.

Титлата „нисък крал“ също съществува от много време и тя дава почит на вечно недоотценените ниски мъже като „момчето, което оцеля“ Даниел Радклиф, The Weekend, Джереми Алън Уайт (отново), Том Холанд и Килиън Мърфи, чийто външен вид и харизма се славят редом с относително ниския им ръст.

За „ниските крале“ се казва, че имат страхотно самочувствие и това по никакъв начин не им е комплекс, което е се противопоставя на убежденията, че по-дребните господа са по-малко мъжествени от по-високите си колеги.

Разбира се, подобна интернет тенденция, винаги има и негативната обратна реакция срещу налаганата и възприеманата обективизация на такива етикети.

Тези са създадени от същото поколение, което използва хаштага „#prettyprivilege“ – потвърждение, че добрият външен вид се възприема като фактор за постигане напред в обществото.

Според антрополога д-р Роберта Кац от Станфордския център за напреднали изследвания в поведенческите науки, някога хората, които са правили филмите, са решавали кой е бъде достатъчно привлекателен, за да бъде включен във филм.

Знаменитостите, свързани с тези филми, се превърнаха в начин за оказване на влияние върху голям брой хора, успявайки да създадат конкретно понятие за привлекателност. Но сега интернет аудиторията определя кой е секси, а не кино създателите.

Това, че има холивудски стандарт за мъжка привлекателност, се усеща от самите актьори. Обсъждайки прехода си към секс символ чрез ролята си на социопат в „Saltburn“, Бари Кийган заяви пред GQ Magazine, че красотата му не го е довела много далеч.

„Хубаво е да не си странно изглеждащия човек в очите на другите, а да те намират за привлекателен. Да бъдеш „доброто момче“ Лошите момчета излязоха от мода, ред е чаровните и добри принцове. Поколението Z определено се интересува от вътрешната красота на мъжете.

Възходът на Тимъти Шаламе, който се превърна в истинска икона, показва как ценностите влияят върху представите за привлекателност.

Двадесет и 28-годишният Шаламе е известен със своя ангажимент към етични каузи, сред които са носенето на устойчиво и етично облекло на червения килим и проектирането на дрехи, чиито приходи подкрепят благотворителни организации, като например защитаващи правата на жените в Афганистан.

Фокусът сега е върху „добре изглеждащите“ мъже, които също се отличават със своята чувствителност, емоционална уязвимост, добър морал и автентична личност.

„Преди имаше много тясна дефиниция на мъжката привлекателност в Холивуд – популярният стереотип на бял спортист от гимназията, но сега виждаме фокус върху мъже, които също се свързват с чувствителност и добър морал“, казва Меган М. Грейс, пред ВВС, която е автор и изследовател на поколението Z.

Тези промени в представите за мъжка привлекателност имат пряко отражение върху Холивуд и неговите филми. Gen Z предпочита истории и герои, които отразяват реалния свят и техните ценности.

Въпреки тези тенденции, много обикновени мъже все още се чувстват под натиск да постигнат съвременната идеална физика, която виждат в социалните медии. Все пак новите предпочитания не могат да засенчат напълно вечните сексимволи.

А и помнете кой все още е водещ по отношение на приходите от боксофиса? Дуейн Джонсън – Скалата. Привилегировани ли са мъжете? Френската фраза jolie-laide („хубаво-грозна“) съществува вече повече от век и често се прилага към жени, които се смятат за привлекателни, въпреки нестандартните си черти.

Това е само един аспект от многото, които илюстрират как и жените в шоубизнеса са подложени на физическа обективизация.

От края на 90-те години насам, медиите се съсредоточават върху телата на известните жени, като съставят класации с най-привлекателните знаменитости и анализират физическата им форма, особено след раждането.

Макар телата на мъже също да се появяват все по-често на тези сайтове, те предимно са с хвалебствена цел, а не да ги съдят и анализират косъм по косъм и бръчка по бръчка.

Актрисите в Холивуд исторически са страдали много повече от произволни стандарти за красота, отколкото мъжете, особено когато става въпрос за възможността да играят в по-сериозни и романтични филми. Да не забравяме, че самата Мерил Стрийп е била подценявана заради външния си вид.

В същото време, мъжете можеха да пробият в Холивуд доста по-лесно, без външния им вид да е критерий номер едно.

„Цялата история на киното се основава на тясна перспектива за това кой може да бъде привлекателен и секси, особено когато става въпрос за жени“, казва Кристи Гевара-Фланаган, режисьор на документални филми и професор в UCLA.

По думите й, мъжете имат по-голяма свобода в това отношение, тъй като идеалите за мъжественост в Холивуд са били много по-разнообразни.

Социалният психолог професор Вирен Свами обяснява, че мъжете са имали повече възможности да бъдат смятани за привлекателни, независимо от външния си вид в миналото.

Но с навлизането на актьори като Том Круз, Арнолд Шварценегер и Силвестър Сталоун, идеалите за мъжественост започват да включват мускулестите тела като важен аспект.

Този нов акцент върху физическата форма, може да обясни защо актьори като Брад Пит, Крис Хемсуърт и Хю Джакман са се наложили като върхове на мъжката красота през последните 25 години.

Тенденцията също така е причината толкова малко чернокожи и азиатски мъжки секс символи са успели да пробият в Холивуд и да е толкова трудно други мъже да започнат да се смятат за секси. Но през последните години, очевидно, тази „матрица“ се разби.

Но защо пък мъжете да са привилегировани, щом и те са имали силна конкуренция, с която трябва да се борят? Причината е, че при тях вариращите тенденции са им дали възможност да бъдат себе си, дори и да са далеч от визията на Брат Пит. Но при жените не е точно така.

Там целулита, все още е проблем, въпреки цялото „body posivity“. Особения външен вид при мъжете е на почит, докато при дамите все още е спорно.